28 Ocak 2014 Salı

Gülümsemek bir sihirdir.

Bu yazı sıradan bir insan tarafından yazılmış, sıradan bir yazıdır; sadece kendim için bir arşiv yapmak istedim. Amaç mı? Amaç sadece zor zamanlarda geriye dönüp "Vayyy be!! Neler düşünmüşüm hadi topla kendini!" demek ya da olumsuz bir güne noktayı koymak için ertesi gün güneşin doğuşunu beklemek niye!? Tam olarak şu anda kameranın objektifini başka bir yere odakla, silkin ve topla kendini demek için... Sen ne istersen onu düşünebilirsin demek için, geri kalanı ayrıntı...

Bugün başımdan herkesin karşılaşabileceği  türden bir olay geçti; ama sonucu GÜLÜMSEMEK BİR SİHİR!
Her zamanki kuaförüme gidip manikür yaptırmak istedim. Her zaman aynı kişi manikür yapmıyor, öyle bir takıntım yok. Her neyse maniküre başladık ve bana dedi ki:

" Sizin manikürünüzü kim yaptı?"
" Diğer arkadaşınız"
"Bakın burada manikürü birden fazla kişi yapınca olmuyor ve ben yaparım sadece"

 Durup bir iki saniye düşündüm. Ona kızabilirdim, "Sen kim oluyorsun da bana yasak koyuyorsun?!" diyebilir; "Tamam tamam sen yapma bırak!" diye tersleyebilirdim. Başka bir taraftan yalan da söyleyebilirdim.
 Mesela;

" Eee şey kendim yapıyorum neden?!" vs.

Ama ona sadece şunu dedim:

" Aaaa ben böyle tercih ediyorum, benim için problem yok sizin için de yoksa?" vee arkasından " Bu saç rengi size çok yakışmış" diyip gülümsedim ona.

Sonra ne mi oldu? Bunu tabi ki sen de biliyorsun. O da gülümsedi, manikürüm süper oldu ve diğer müşterisini kocaman bir gülümsemeyle karşıladı; yani herkes mutlu!

Çok sıradan basit bir olay. Geniş düşünürsen karşındaki sana savunmaya geçtiğinde, sen de ona karşı defansta beklersen, iki inatçı keçi hikayesinin baş kahramanı olursun. Karşındaki insanın o gün ne yaşadığını nasıl hissettiğini bilemezsin. Senin de o gün moralin bozuk olabilir ve mutsuz olabilirsin. Bir dene derim. Karşındakini yargılayıp kızmadan ona bak, güzel bir şey söyle ve gülümse. Tutup sana bu davranışından sonra bağırıp çağıracak değil. Hee bir de şunu dene ben bazen yapıyorum. Karşımda bana kızıp azarlayan insanın bebeklik halini hayal ediyorum hem komik oluyor hem de onun negatif ruh hali beni etkilemiyor. Sana bağıran ve seni dinlemeyen bir insana ağzınla kuş tutsan işe yaramaz, sakinleşmesi için zamana ihtiyacı vardır. O yüzden kendini koru derim.

Şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder